29 Eylül 2011 Perşembe

Sanatçıların Gözüyle Kürt Sorunu

HaberTurk te Balçiçek Pamir'in sundugu Karşıt Görüş programında Kürt Sorunu tartışıldı.Izlenebilir izlenmese de olur.Ben yine de linkini vereyim.

http://tvarsivi.com/karsit-gorus-sanatcilarin-gozunden-kurt-sorunu-28-09-2011-izle-e_25686.html


Kısaca ozetlemek gerekirse belki şu görüşleri aktardı sanatçılar

Nur Sürer (Sinema Oyuncusu) Artık en kısa sürede barışın saglanması gerekir Bu hükümetten ümitliydim başlangıçta;ama şimdi ümitsizim.Ben aktivist bir sanatçı olarak;barışı hep savundum ama gidişat beni hüzünlendiriyor.Asker çagına gelmiş bir oglum var bu kirli savaş bitene kadar oglumu askere göndermeyi düşünmüyorum vicdani ret ve her türlü baris eylem ve etkinlıklerini destekliyorum.

Mustafa Altıoklar(Yonetmen) En sonda söylenileni en başta söylemek gerekirse günümüzde tek çözüm olarak Kürtlerin kendi devletlerini kurmasını görüyorum.Tabi bu başta özerklik dönemınden geçecek 10-20 yıllık uzun bir doneme yayılacak.Şahsen ben Kürt olsam bagımsız bir devlet kurmak için her türlü şeyi yapardım.Keşke asimilasyon politikaları uygulanmasaydı da Osmanlı dönemindeki gibi bir birlik saglanabilseydi.Ben aynı evlilik gibi bugün şiddetli geçimsizlikten bölünücegimizi fakat ilerde iki medeni insan gibi dost kalabilecegimizi düşünüyorum.Belki ilerde Dogu Akdeniz Birligi tarzında Osmanlıyı andıran bir birlik kurulabilir ama bunun gönüllü olması lazım.(Burada aynı zamanda bir senarist olan Altıokların fazla uçtugunu ve saçmaladıgını  kabul edelim:))

Timur Selçuk (Müzisyen) Kürt Sorunun çözülememesinin en büyük nedeni PKKdır.Bu örgüt terore başvuran uyuşturucu rantından beslenen mafyatik bir oluşumdur.Rantın kesilmemesi için bugün en büyük zulmü kendi halkına uygulamaktadır.BDP de PKKnın bir uzantısıdır ve maşadır.Feodal yapının bozulmasını istememektedir.Guneydogudaki Kürt Halkının yeni bir örgütlenmeye gitmesi gerekir.Ahlaklı güzel insanların oluşturacagı yeni bir hareket ve Ankara'daki muhtarlıgın yani devletin de eski asimilasyon politikalarını terk edip Kürt halkının gerçek sesini dinlemesi gerekir.
Kürtlerin egitim ögretim alanında yüksek ögretim de dahil dillerini özgürce kullanabilmelerini destekliyorum diger halkları destekledigim gibi...

Ahmet Ümit (Yazar Romancı) Hergun şiddet sarmalının arttıgı bir yerde barıştan söz edilemez.Herşeyden önce silahların susması gerekiyor.Devletin PKKyla temas kurması ve barış icin konuşulabilmesi çok olumlu.BDP nin meclise girmesini destekliyorum BDP yle hükümetin diyalogunu arttırıp zamana yayarak PKK nın dagdan indirilip siyasi platformda yer almasının yolu açılması çözümün anahtarı.Çünkü PKKsız bu sorunda bir çözüm artık düşünülemez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder