29 Eylül 2011 Perşembe

Murat Menteş ve Afili Hareketleri


Murat Menteş,afili hareketleri olan bir abimdir.En başarılı genç dönem yazarlardan biri müthiş tasvir yetenegiyle kelimeleri kalemiyle adeta canlandirmasi takdire şayan.Kendisiyle muhabbettigimiz vardır.Benim için güzel bir anı olan bir tanışıklıgım oldu kendisiyle 1.5 yıl önce.Taksim Sahaf Şenligi'nde bir standta kitaplarla haşır neşir olurken bir anda yanımda belirdi.O sıra kendisinin Korkma Ben Varım adlı kitabını okumakla meşguldüm ve bir anda karşımda belirince korktum ve O'na ''Korkma Ben Varım'' demek istedim ama demedim.Peki ne yaptım,Atom Bombacıyan(kitabinda Kurtuluşlu Ermeni bir kuyumcu karakter) diye seslendim:)Dönüp bana baktı ve sohbetimiz başladı.Sohbet başlatmak için ilginç bir laftı ama o da ''siz Ermeni misiniz?daha önce kitabımı okuyan bir Ermeniyle tanışmamıştım'' deyince,o da bana aynı ilgiçlikle-yoksa saçma mı demeliyim-cevap vermiş oldu.Hoşbeş ettikten sonra kitabını bitirip kendisine email atacagımı söyledim ve yaptım bunu.Kitabındaki bir takım yanlışları da aktardım-mesela Niko isminin bir Rum ismi oldugunu Ermeni bir karakterde kullanmasının yanlış oldugu-...
Kendisinin bir kitap kurdu oldugunu söyleyip incelikli birkaç iltifat ettikten sonra tavlamış oldum Murat abiyi.Cep telefon numarasını verince kendisini aradım.Ve bitirdigim kitabı hakkında güzel bir sohbet ettik.(J.D.Salinger'in dedigi gibi ''sevdigimiz kitaplarin yazarlarini arayip onlarla konusmalıyız''-ama bunu soyleyen Salinger'in okurlariyla hic konuşmamasi,telefonlara hic çıkmayıp asosyal şizoid kişilik yapısıyla herşeyden ve herkesten elini etegini çekmesi başka bir hoşluk arz ediyor tabi:)

Neyse efendim,kendisiyle kitabi hakkinda konustum begendigimi soyledim.Bana bugun dogum günü oldugunu soyledi;ben bilmiyordum.Tesadüf!Kutladım kendisini...KLARK adlı programını hep takip ettigimi ve bitmesine çok üzüldügümü söyledim.-Klark edebiyat programiydi her hafta onemli konuklar agirlarlardi.Ilgilenenler Youtubedan butun bolumlerine ulasabilir-.
Bana bir aile sırrını soyledi.Artik sırrını bildigim icin dost olmuş olur muyuz abi:) en son gercekleştiremedigimiz ''bir kahve içip sohbet ederiz'' sözüyle konuşmamız sonlandı.Amerika'ya dönmeden kendisine afili bir jest yapıp Yervant Odyan'ın Yoldaş Pancuni adlı kıtabını kargoyla hediye ettim.


Murat Menteş iyi bir kalem fakat yazdıkları eserler sabun köpügü gibi biraz.Hızlı akan sürprizli romanlar ozellikle Dublorun Dilemması o bakımdan enfesti.Ama okuduktan bir süre sonra akılda birşey kalmıyor.-Onur Ünlü'nün Dublorun Dılemmasını senaryolastırıp filme cekecegi söyleniyordu ama yalan oldu galiba-.Fast food edebiyatı lafını kulllanmak istemem ama bence daha derinlikli seyler yazabilecek kabiliyette bir kalem kendisine veya bize haksızlık yapıyor hissiyatındayım.Ne kadar da izledigi yolun kendisinin bilinçli bir tercihi oldugunu iyi bilsemde.Bu baglamda yeni jenerasyondan Hakan Günday tercihimdir.


" ... Biz yetimler intikam iştiyakıyla doluyuzdur. Dehşeti dengelemeye yatkınızdır. Başkalarının öçlerini de almaya hevesleniriz. Yetimlik bize kanlı doğaçlamalar yapma cüreti verir. Suçlamakla ya da suç işlemekle kaybolmayan bir masumiyet imtiyazına sahibizdir İtiraf etmeliyim ki, aziz okur, benim ömrüm, her birini gebertmek istediğim insanlarla aramdaki buzdağlarını eritmeye çalışmakla geçiyor. Mesela zenginlerden nefret ediyorum, ne yapayım, elimde değil.''(Dublorun Dilemmasi'ndan...)




Son olarak afili ve delikanlı bir davranışla Ece Temelkuranı ve Nuray Mert'i cok begendigini ve onlara karşı başlatılan ''cadı avı''na karşı asil ve mertçe savunmaya geçmesine ''Çok güzel Hareketler Bunlar'' diyorum.Bu aralar dogumgunun olması lazım iyi ki dogdun iyi ki varsın:))


Ece Temelkuran ve Nuray Nert icin kaleme aldıgı yazı
http://www.afilifilintalar.com/ece-temelkuran-ve-nuray-mert

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder